مجله ی تور

مجله ی تور

مجله ی تور

مجله ی تور

تور بالی

تور مشهد

معرفی بهترین هتل های مشهد

هتل ها و اماکن اقامتی نقش بسزایی در جذب توریست دارند . شهر مشهد علاوه بر جاذبه ها و مکان های سیاحتی زیارتی که دارد ، دارای تعداد زیادی هتل برای اقامت مسافران است . برخی را در زیر بان میبریم .

هتل سینور مشهد : این هتل به اکثر جاذبه های مشهد مانند پارک کوهسنگی، آرامگاه معروف نادر شاه افشار و مقبره مقدس امام رضا و … دسترسی دارد .

هتل سینور

هتل سینور

هتل پردیسان مشهد : یکی از هتل های 5 ستاره مشهد با مساحتی بیش از 33هزاز مترمربع و 162 اتاق می باشد . از دیگر امکانات هتل می توان به سالن‌های کنفرانس، رستوران‌های مختلف، فروشگاه‌های مختلف و سوغات فروشی ها اشاره نمود .

هتل هما مشهد : هتل 5ستاره هما در مشهد یکی از قدیمی‌ترین شعبه‌ ها از گروه هتل‌های هما است. این زنجیره از هتل‌ها در ایران دارای چهار شعبه دیگر در مشهد ، تهران، شیراز و بندرعباس می‌باشد.

هتل کیانا مشهد : این هتل چهار ستاره به دلیل نزدیکی به حرم بسیار مورد توجه زائران است . همچنین امکانات مناسبی را با قیمت مناسب به گردشگران ارائه می دهد .

هتل نگین پاسارگاد مشهد : یک هتل چهار ستاره با 11 طبقه و 104 اتاق می باشد که مسافت آن با حرم امام رضا را می توان قدم زد. برای اطالاع ار امکتنات این هتل لوکس به لیک مذکور مراجعه نمایید .

هتل نگین پارسیان

هتل نگین پارسیان

هتل جواد مشهد : این هتل 4 ستاره در بولوار امام رضا مشهد قرار دارد. امکانات این هتل فراتر از یک هتل چهار ستاره بوده و فاصله آن تا حرم حدود 20 دقیقه می باشد.

هتل مدینه الرضا مشهد : می توان گفت نزدیکترین هتل به مرقد امام رضا ، هتل 5 ستاره مدینه الرضا می باشد . این هتل دارای 400 اتاق با معماری بسیار زیبا می باشد .

هتل درویش مشهد : برخلاف اسمش یکی از مجلل ترین هتل های ایران محسوب می شود . این هتل 5 ستاره  دارای 22 طبقه و 223 اتاق می باشد .

هتل درویش

هتل درویش

هتل بشری مشهد : هتل 4 ستاره بشری دارای 300 اتاق لوکس بوده و نزدیکترین هتل به قبر نادرشاه افشار است . البته به بقیه جاذبه های مشهد هم دسترسی کافی دارد .

این هتل علاوه بر رزرو آنلاین و دیگر امکانات حیاتی ، دارای سرویس حمل و نقل رایگان به فرودگاه مشهد نیز می باشد .

هتل الماس مشهد : از هتل های معروف مشهد می باشد که در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مسجد گوهرشاد قرار دارد. در ضمن ۳ کیلومتری با مرکز شهر مشهد و 15 دقیقه با فرودگاه  فاصله دارد.

هتل پارس مشهد : این هتل 5 ستاره د جنوب مشهد و در بولوار وکیل آباد قرار دارد . این هتل از زیارتگاه امام رضا بسیار دور و به نمایشگاه تجاری بین المللی بسیار نزدیک است. بیشتر مشتریان این هتل را  تجار تشکیل می دهند .

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد : این هتل با 20 طبقه از بزرگترین هتل های کشور و اولین هتل 5 ستاره و مشهد می باشد . امکانات این هتل را می توانید با مراجعه لینک مذکور مشاهده نمایید .

هتل قصر طلایی

هتل قصر طلایی

جاذبه های گردشگری مشهد

تور مشهد چگونه است؟ چه جاذبه هایی در مشهد وجود دارد؟

شهر مشهد علاوه بر اینکه دارای جنبه ی مذهبی می باشد دارای جاذبه های گردشگری فراوانی برای تفریح و گردشگری می باشد. به همین دلیل بیشتر افراد در تور چند منظوره مشهد شرکت می کنند.

اکنون به توصیف چند نمونه از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد می پردازیم:

  • پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد یک محیط بسیار خوش آب و هوا دارای رودخانه ی آرام و مملو از آب خنک و گوارا می باشد. منظره ی سرسبز این پارک و درختان بزرگ چنار نهایت آرامش را برای شما و خانواده تان به امغان خواهد آورد. باغ وحش وکیل آباد نیز در این مجموعه قرار دارد .

اگر با دوستان و یا خانواده ی خود به مشهد مسافرت کرده اید حتما برای صرف ناها و یا خوردن عصرانه و پیک نیک به این پارک بروید.

 طرقبه یکی از مناطق ییلاقی شهر مشهد می باشد.این منطقه ی ییلاقی با محبوبیت بسیار بالا 18 کیلومتر از مشهد فاصله دارد.

ای منطقه دارای آب و هوای بسیار مطلوب و مناسب برای اقامت و همچنین رستوران های بزرگ دارای منو ی انواع غذاهای سنتی می باشد.در زمستان هوای طرقبه بسیار سرد می شود. بهترین زمان برای رفتن به طرقبه فصل پاییز می باشد.

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد

این موزه از مهمترین موزه های حرم رضوی است که در صحن کوثر قرار دارد . ساختمان این موزه چهار طبقه دارد که شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه هایی چون اسکناس و سکه ، تمبر و اقلام پستی،آبزیان و … می باشد.

شما می توانی در این مزه انواع ادوات مربوط به دوره ی جنگی زمان نادر شاه را مشاهده نمایید.آرامگاه محمد تقی خان پسیان نیز در این موزه قرار دارد.

خواجه ربیع یکی از افراد مشهور مشهد می باشد. این مقبره زیبا، دارای یک گنبد آبی است .

  • مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد و مقبره توسط  همسر شاهرخ از سلسله تیموریان در سال 1418 میلادی ساخته شد. معمار ساختمان قوام الدین شیرازی است که مسئولیت بسیاری از ساختمان های بزرگ شاهرخ را با نیروی انسانی معماری و تزئینی از شیراز و اصفهان تامین می کند.

مسجد طی دوره های صفویه و قاجار برخی از بازسازی ها انجام شده است.

بیش از 700 نوع پرنده وهمچنین ، پرندگان کمیاب ایرانی و  افریقایی در این مجموعه وجود دارد که  دیدن آنها هر شخصی را شگفت زده میکند.

این باغ زیبا بسیار مورد استقبال مردم و زائران امام رضا قرار گرفته است که یکی از دلایل  آن فضا سازی خاص این باغ است .

  • پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد در ۶۵ کیلومتری مشهد در کوه‌های Binaloud قرار دارد. این پیست اسکی تنها پیست اسکی شرق کشور می باشد . امکانات رفاهی خوبی در این مجموعه برای مسافران تعبیه شده است .

این پارک آبی به طوری طراحی و ساخته شده است که تمامی افراد با هر سن و سلیقه ایی ساعاتی خوش را تجربه کنند. تمامی امکانات رفاهی برای گردشگران در این مجموعه آبی  وجود دارد .

آرامگاه میرزا ابراهیم و دیگری آرامگاه پیرپالاندوز است. آرامگاه میرزا ابراهیم در خیابان کوه سنگى در غرب شهر مشهد قرار دارد .نام این عارف محمد عارف عباسی ایت که به پیر پالان دوز معروف است.

یکی از مهمترین نشانه های یک شهر توریستی وجود مراکز خرید بزرگ می باشد. مشهد نیز دارای مراکز خرید معروفی است که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم .

  • بازار رضا
  • مرکز خرید پروما
  • مرکز خرید زیست خاور
  • مرکز خرید الماس شرق
  • مجموعه کوهسنگی

مجموعه کوهسنگی از تفرجگاههای قدیمی مشهد است که به دلیل قرار گرفتن بین دو کوه سنگی به این نام خوانده میشود.

کوه سنگی به ویژه در تابستان بسیار مورد بازدید و استفاده مسافران قرار میگیرد. به این لحاظ این مکان بعد از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی در جایگاه سوم گردشگری شهر مشهد قرار دارد.

کوهسنگی

کوهسنگی

آرامگاه فردوسی در شمال مشهد و در توس واقع شده است.این آرامگاه در یک باغ بسیار با صفا قرار گرفته است و منطقه ی آن بسیار توریستی است.

هر سال تعداد زیادی از عاشقان فردوسی به مزار آن می آیند.

اگر اهل هیجان و آدرنالین هستید حتما به کارتینگ های مشهد سر بزنید .

  • پیست کارتینگ ارشاد مشهد
  • پیست کارتینگ جام جم مشهد
  • پیست کارتینگ آزادی مشهد

موزه نان مشهد

موزه نان مشهد درسال 1390 و برای نخستین بار در خاورمیانه تاسیس شد. بازدید کنندگان میتوانند در موزه نان مراحل تهیه نان را مشاهده کنند.از دستاس و آسیاب کردن با آسیاب بادی تا تهیه آرد و پخت نان به نمایش درآمده است.

شیوه پخت انواع نان از نان سنگک تا نان تنوری ساج برای مردم نمایش داده شده است.پخت نان در تنور سنگی و تنور سفالی نیز در این موزه موجود است.

  • غار مغان

این غار در 35 کیلومتری مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده است . غار مغان دو دهانه دارد و درون پر از مخروط های آهکی استالاگمیت و استالاکتیت است.

درون غار همچنین گودال و چاههای فراوانی وجود دارد که عمق یکی از آنها 25 متر است.درون غار همچنین برکه آب وجود دارد که بسیار خطرناک است.

  • سد چالیدره  در مشهد

این سد در روستای طرقبه قرار گرفته است.شما می توانید در این سد به ماهیگیری و قایق سواری و ماهیگیری بپردازید.در اطراف این سد رستوران های متعددی برای صرف غذا وجود دارد.

تور گرجستان

چرا تور مسافرتی گرجستان ؟

  • طبیعت غیرقابل وصف گرجستان
  • مهمان نوازی مردم گرجستان
  • بازارهای محلی کوچک
  • پایتخت منحصربه فرد گرجستان (تفلیس)
  • خیابان های کوچک تفلیس
  • آبجو خوب و ارزان است
  • شما باید Kazbegi را ببینید
  • باتومی و سواحل دریای سیاه خیره کننده

طبیعت گرجستان طبیعت گرجستان

سوغات گرجستان چیست؟

اگر سوغات خوراکی تفلیس را میخواهید، خجوری یک فروشگاه کوچک است که طیف وسیعی از محصولات غذایی محلی را دارد.

همه چیز طبیعی و محلی است.

ادویه جات، ترشی جات، شراب محلی و چا چا، churchkhela، مربا، عسل، کمپوت، میوه های نگهدارنده، پنیر و چای همه محلی هستند.

8 سوغاتی منحصر به فرد گرجستان:

  • جواهرات مینا
  • ظروف سرامیک
  • جوراب Khinkali
  • سفره آبی سنتی
  • وسایل باستان شناسی کپی شده
  • سفره مدرن
  • لباس های سنتی با الهام از طرح های مدرن
  • وسایل منزل

سوغات گرجستان سوغات گرجستان

اقتصاد گرجستان چگونه است؟

براب بسیار از تجار این سوال مطرح می شود که آیا اقتصاد گرجستان برای سرمایه گذاری مناسب است؟  در این باره باید گفت : در حال ظهور اقتصاد گرجستان یک بازار آزاد است.

تولیدات داخلی آن به شدت پس از فروپاشی شوروی سقوط کرد. اما در اواسط سال 2000، این شرایط بهبود یافت و به دلیل اصلاحات  اقتصادی و دموکراتیک که توسط انقلاب صلح آمیز رز برگزار شد، تولیدات آن به عددی دو رقمی افزایش یافت.

کشور گرجستان در سال 2003 از یک کشور تقریبا شکست خورده به یک اقتصاد نسبتا کارآمد در سال 2014 تبدیل شد. امروزه واحد پول گرجستان دارای ارزش بالایی است و روند آن روبه رشد می باشد .

در سال 2007، بانک جهانی گرجستان شماره یک اصلاح طلبان اقتصادی، معرفی کرد و در رتبه بالا شاخص کسب و کار قرار داد.

از سال 2014، گرجستان بخشی از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین شریک تجاری این کشور است که بیش از یک چهارم کل گردش مالی تجارت گرجستان را تشکیل می دهد.

آشنایی با باکو و تفلیس

باکو و تفلیس دو شهر مهم از دو کشور توریستی می باشند . از نظر فرهنگی مشابهت هایی دارند ولی جاذبه های گردشگری هرکدام منحصر به فرد بوده و نمیتوان بین آن ها یکی را برگزید .

باکو و تفلیس

باکو و تفلیس

بهترین مکان ها برای بازدید در تور گرجستان، از دید مسافران:

  • تفلیس

در مورد تفلیس چه میدانید؟ تفلیس پایتخت گرجستان و یکی از بهترین شهرهای گرجستان است! تفلیس در ساحل رودخانه مکتاری (که همچنین به نام کورا شناخته می شود) قرار دارد و توسط تپه ها و کوه ها احاطه شده است. مکان های جذاب برای تفریح در تفلیس وجود دارد که توریستها و مردم  گرجستان از آنها بازدید می کنند .

یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریح در تفلیس ، پارک آبی تفلیس است . این مجموعه دارای تمامی امکانات یک مجموعه آبی می باشد . علاوه بر پارک آبی رفتن به کلاب های شبانه و همچنین شرکت در فستیوالها و نمایشگاه های مختلف تعدادی از بهترین کارها برای انجام در تفلیس است .

این شهر از قرن پنجم بوده و معماری متنوع آن تاریخ و تاریخ طولانی و پیچیده خود را نشان می دهد. یکی از بهترین روشها برای لذت بردن از این مکان منحصر به فرد، این است گشت و گذاری در یابان های پرزرق و برق آن داشته باشید . یکی از بهترین هتل های تفلیس برای اقامت هتل گرین کوئین تفلیس است .

  • باتومی

باتومی یک شهر مدرن در ساحل دریای سیاه است.

این دومین شهر بزرگ در گرجستان است. انتخاب بین تفلیس یا باتومی کار ساده نیست ، وقتی در باتومی هستید  واقعا احساس نمی کنید که شما در گرجستان هستید.

گردش در باتومی بسیار شگفت انگیز است ، یک لحظه می توانید زنگ های کلیسایی را بشنوید، بعد صدای موذن برای نماز از مساجد می آید (باتومی درست در نزدیکی مرز با ترکیه است). معماری آن ترکیبی از سبک های اروپایی و آسیایی است.

این مکان اغلب با سازه هایی عجیب  مانند برج ها، مجسمه ها و ساختمان هایی که توسط برخی از معماران برجسته ایجاد شده است. هتل ها و مناطق گردشگری باتومی بسیار متنوع می باشد درنتیجه شما در مدت اقامت خود در باتومی هیچگاه احساس روزمرگی نمی کنید . اگر روزی در به این شهر رویایی مسافرت کردید گشت و گذار در ساحل شهر باتومی را فراموش نکنید .

البته در شب هنگامی که اکثریت ساختمان ها  روشن و حمام در رنگ های رنگین کمان قابل مشاهده است بسیار تماشایی و بی نظیر است .

باتومی یک شهر پر زرق و برق است که برای جذب گردشگران و قماربازان در یکی از کازینوهای مختلف خود طراحی شده است. پیشنهاد میکنم قبل از سفر به باتومی ، راهنمای گردشگری باتومی را مطالعه نمایید .

  • Mtskheta

Mtskheta سرمایه دینی، قلب معنوی و بنابراین مهم ترین شهرستان معنوی جورجیا است.

پیش از آنکه پادشاه گرگاسالی پایگاه خود را به تفلیس تغییر دهد، این شهر پایتخت گرجستان  بوده است .

از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است قدمت آن به 4000 سال پیش از میلاد می رسد.

Mtskheta خانه مهم ترین کلیساهای گرجستان است: Svetitskhoveli Jvari و Samtavro صومعه

نکته مهم : اگر می خواهیدوارد کلیساها شوبد لباس مناسب داشته باشید!

مردان مجاز به پوشیدن شلوار و کلاه نیستند، در حالی که زنان باید دامن بلند بپوشند و موهایشان را با روسری بپوشانند .

  • کلیسای گرگتی

کلیسای گرگتی به علت زیبایی و قدمت بنا و همچنین مکان قرارگیری آن به یکی از جاذبه های توریستی بدل شده است .

در نزدیکی این کلیسا رودخانه چخری (Chkheri)  جریان دارد . کوه قازبگی ( Kazbek) پنجمین کوه مرتفع گرجستان به نیز در همین مکان واقع شده است.

کلیسای گرگیتی

کلیسای گرگیتی

  • Vardzia

Vardzia صومعه عجیب و  دیدنی در نزدیکی آسپیندزا در جنوب گرجستان است.

شاید یکی از مکان هایی که در فیلم ارباب حلقه ها از آن استفاده شده باشد.

این صومعه عجیب باشد ، بسیاری از راهبان معتقند  این صومعه زیرزمینی در قرن 12th، به دستور  پادشاه تامار، اولین پادشاه زن انگلستان ساخته شد تا اینکه یک زلزله شدید در معبد غار، آن را کاملا مخفی کرد.

 کلیسای رحمت، قدمت 1180 سالهای دوران طلایی تامار و روستاویلی، مجموعه ای مهم از نقاشی های دیواری دارد.
این مکان پس از فروپاشی عثمانی در قرن شانزدهم به طور گسترده ای رها شد.
در حال حاضر بخشی از ذخایر میراث ملی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ارائه شده است.

  • Uplistsikhe

Uplistsikhe واقع در شرق گرجستان، حدود 100 کیلومتر از تفلیس فاصله دارد . بیش از 3000 سال قدمت دارد دارد.

حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شده است.

تا قرن 13 میلادی به طور مداوم قابل سکونت بوده است.

این شهر غار، مساحتی تقریبا 40،000 متری را پوشش می دهد و از داروسازی، نانوایی، آمفی تئاتر و حتی یک زندان در آن وجود دارد .

تمام ساختارها توسط تونل ها متصل می شوند.

در بالای کل مجموعه کلیسایی است که در قرن نهم ساخته شده است.

این ساختمان رنگارنگ در برابر غارهای خاکستری و آرام واقعا عجیب و تماشایی است.

  • بنای Katskhi

جورجیا نه تنها مکان های منحصر به فردی در زمین و یا در کوه ها، بلکه در هوا دارد.

برای مثال، یک ستون Katskhi، یکی از سنگ های آهکی 40 متری که به عنوان “ستون زندگی” شناخته می شود، را نیز در گرجستان می توانید ببینید.

در حدود قرن چهارم، این سنگ مکانی مقدس برای گوشه نشینانی “Stylites”، یک گروه مذهبی بود معتقد بودند نشتن روی این سنگ و دور شدن از زمین باغث می شود  تا به خدا نزدیک شوند.

اینکه چگونه آنها در ستون Katskhi صعود کردند و توانستند یک کلیسا را ​​در بالای آن بسازند، هنوز یک معمای بزرگ است!

تنها در سال 1945 اولین محققان توانستند از آن صعود کنند خیلی عجیب و فوق العاده است که بدانیم : یک راهب در 20 سال گذشته بالای ستون راه دور زندگی می کرده است !

Ushguli و دیگر روستاهای سوانتی

واقع در شمال غربی گرجستان و در قلب کوه های قفقاز قفل شده است، سوانتی، یک استان تاریخی است.

تنها راه رسیدن به آن از طریق Zugdidi به Mestia در امتداد جاده های بادوام شیب دار ,غارهای زیبا، رودخانه های وحشی و کوه های با شکوه است.

سوانتی شامل چند روستای کوچک است که بر روی دامنه های کوه های پوشیده از برف ساخته شده و مناظر خیره کننده ای از مراتع آلپ را احاطه کرده است.

تماشای این روستا های تاریخی و زیبا ، به شما این احساس را می دهد که شما به قرون وسطی اروپا پرتاب می شوید.

Omalo و دیگر روستاها در Tusheti

Tusheti  یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق گرجستان است.

در شمال شرق گرجستان قرار دارد، در دامنه های شمالی کوه های قفقاز تنها یک جاده ای است که در منطقه بیش از 2900 متر خیابان  از آن عبور می کند.

این یک گذرگاه کوه زیبا است اما همچنین یکی از خطرناک ترین جاده ها در جهان محسوب می شود.

تور کیش

تور تفلیس

پارک آبی تفلیس

پارک آبی تفلیس دارای امکانات بسیار زیادی بوده و کمتر توریستی پیدا می شود که به این شهر برود ولی از پارک ابی آن چشم پوشی کند.

پارک آبی

پارک آبی

جشنواره های سالانه تفلیس

در شهرها و کشورهای مختلف فستیوالهای گوناگونی انجام می شود. کشور گرجستان و شهر تفلیس نیز میزبان جشنواره های گوناگونی می باشد . شرکت در چنین برنامه هایی یکی از بهترین کارها برای انجام  در تفلیس می باشد .

جاذبه ها تفلیس گرجستان

حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس فقط حمام عمومی ساده ای هستند که بسیاری از مردم محلی آن را دوست دارند. منحصر به فرد بودنش در ترکیب آب نیست. گرم و اشباع شده با گوگرد و سایر مواد معدنی، و از زیر زمین به صورت خود جوش فوران می کند . تفلیس دارای جریانهای بسیاری از آب سولفور است – به همین دلیل بوی تخم مرغ های فاسد را می توان تقریبا در هر نقطه ای از شهر حس کرد.

تفلیس، درست مثل بقیه گرجستان، دارای گرمایش مرکزی و سیستم آب گرم نیست. بعضی از بخاری ها با استفاده از گاز یا برق کار می کنند، در حالیکه ساکنان ثروتمند به سیستم های گرمای مستقل گاز متکی هستند. به همین علت صرف زمان زیادی در حمام  چندان دور از انتظار نیست .

کلیسای گرگتی

یکی از زیباترین مکان های دیدنی در تفلیس که آنرا بهشت تفلیس هم می گویند این کلیسای زیبا در قرن ششم ساخته شده است و قرار گرفتن آن در بالای کوه لذت دیدن دشت و کوه های اطراف را به همراه دارد .

صومعه جواری

این صومعه در شرق تفلیس واقع شده است قرار گرفتن صومعه در بین دو رودخانه باعث شده است این مکان زیبا واقعا لذت بخش و منحصر بفرد باشد .

معبد سامتاورو

ساخته شده در قرن چهارم توسط پادشاه میریان و در قرن یازدهم مورد بازسازی قرار گرفته است طبیعت زیبا و فوق العاده اطراف معبد باعث زیبایی دوچندان آن شده است .

معبد سامتاورو

 شهر بازی متاتسمیندا :

این شهر بازی با چرخ فلکی غول آسا بر روی تپه ای زیبا قرار گرفته است یک ترن هوایی بزرگ دارد

مجسمه کارتلیس دادا

مجسمه مجسمه ای بزرگ و تاریخی بر روی بر روی ثپه سولولاکی قرار دارد و به مادر گرجستان معروف است بزرگی آن به اندازه ای است که از داخل شهر نیز به راحتی دیده می شود .

پل صلح

پلی دیدنی و جالب که دو قسمت مدرن و کلاسیک تفلیس را به هم متصل می کند  پل صلح در شب دیدنی و تماشایی تر است .

تور های تفلیس آبان ماه و تور تفلیس آذر ماه و تمامی فصول سال در  سایت فیکس تراولز موجود می باشد.

تور لحظه آخری تفلیس اسفند ماه 98

تور تفلیس فروردین ماه 99

تور تفلیس  اسفند98

و تور تفلیس نوروز 99

تور های ویژه تفلیس در  سایت فیکس تراولز از تور های  آژانسهای معتبر کشور می باشد . و هر  آژانسی که اعتبار  مجوز بندب  و یا بند الف را دارد می تواند در  سایت تور  ثبت نام و اجازه فعالیت داده شود.

 

تفلیس یا باتومی؟

این شهر در ساحل دریای سیاه واقع‌ شده و توسط کوه‌ها احاطه شده‌ است.باتومی دومین شهر بزرگ در گرجستان است.

به راستی که نمیتوان بین این دو شهر زیبا یکی را انتخاب نمود برای مطالعه بیشتر در این مورد بد نیست مقاله تفلیس یا باتومی؟را مطالعه نمایید.

 

آسانسور در بلوک های آپارتمانی در تفلیس رایگان نیست. پس از ورود به کابین، بلافاصله یک جعبه ویژه برای سکه ها، در کنار پانل دکمه قرار می گیرد. اگر پرداخت نکنید، بالابر ثابت باقی خواهد ماند. در بیشتر موارد، سفر به هر یک از طبقه ها هزینه ای حدود 3-5  سنت دارد.

تقریبا می توان گفت سیگار کشیدن در هر خانواده در تفلیس امری عادی است  و اغلی ساکنان تفلیس آنرا امری زشت نمیدانند .